ШАХОВСКА СЕКЦИЈА

Циљ 

- Развијање интересовања за шаховску игру код ученика,
- Стимулисање маште, креативности и радозналости током учења шаха,
- Стицање основних знања о шаху и уочавање сличности са животом,
- Решавање проблема,
- Стицање вештина ове игре,
- Развијање мисаоних и логичких вештина,
- Развијање спортског духа и стицање вештина рада у тимовима.

Задаци

- усвајање знања о правилима шаховске игре,
- развијање способности за шаховска отварања,
- решавање разних шаховских проблема,
- упознавање са организацијом шаховских такмичења,
- оспособљавање ученика за учествовање на турнирима,
- учествовање на школским и општинским такмичењима.

Наставник – Елвис Касемовић


Квиз "ИГРОМ ДО ЗНАЊА"

ПРАВИЛА КВИЗА „ИГРОМ ДО ЗНАЊА“


Одабир такмичара

Квиз је предвиђен за појединачно такмичење у коме учествује четири такмичара.
Укупно је пријављено 34 ученика осмог разреда. Број ученика и број могућих термина за организацију квиза нам је наметнуо следеће решење:
- организоваће се један квиз у коме ће се од 4 такмичара у следећи круг (четвртфинале) пласирати два такмичара,
- биће организовано 8 четвртфиналних квизова у којима ће се од 4 учесника у полуфинале пласирати само победници квизова,
- биће организовано два полуфинала у којима ће се од 4 такмичара у финале пласирати по 2 такмичара са највећим бројем поена,
- финале ће бити организовано неколико дана пред завршни испит за ученике осмог  разреда.
Жреб је обављен у присуству великог броја ученика. Натписи са именима ученика су се налазили у киндер-јајима које су извлачили сами ученици. Жреб је био полудиригован (у квалификацијама и четвртфиналу није могло да се деси да буду сви ученици из једног одељења).


Жреб за квиз


Игре


Прва игра – Да – не питалице

Игра се састоји од 16 питања на која ће такмичари одговарати са да или не.
Бодовање прве игре
На питање је тачно одговорио само један такмичар – он добија 4 поена.
На питање су тачно одговорила два ученика – они добијају по 3 поена.
На питање си тачно одговорила три такмичара – они добијају по 2 поена.
Ако сви тачно одговоре – добијају по један поен.


Друга игра – Омиљени предмет

Такмичари бирају предмет и одговарају на 10 питања из тог предмета (математика, српски језик, историја, географија, биологија, хемија и физика – одабрани су предмети са завршног испита).
Игру почиње најслабије рангирани такмичар у претходној игри и предмет који он одабере не могу да бирају следећи такмичари и тако итеративно до последњег такмичара.
Бодовање друге игре
Тачан одговор доноси 3 поена..


Трећа игра – Загонетни број

Такмичари на табли исписују број који би требало да буде одговор на постављено питање. Такмичар који напише број најудаљенији од тачног одговора испада из игре. Игра се наставља све док не остане један такмичар који је уједно и победник ове игре.
Победник добија 40 поена, другопласирани 30, трећепласирани 20 и најслабије пласирани такмичар 10 поена.


Четврта игра – Игра за гледаоце

Ученици осмог разреда који су у публици учествују у Кахоот квизу са 10 питања. Њихови поени се записују и сабирају у свакој епизоди квиза. На крају, ученик који је сакупио највише поена у Кахоот квизовима добија награду од школе. Циљ је да се ученици мотивишу да присуствују сваком организованом квизу (у плану је да их буде 13 до завршног испита) .


Пета игра – Свака птица своме јату

Ученици добијају табле са спремним табелама подељеним на четири дела са по четири поља и добијају одшатампане исечке са 16 појмова. Треба да магнетима причврсте појмове за области из којих су (нпр. 16 дела која треба доделити својим ауторима – писцима, композиторима, сликарима итд.).
Свако тачно попуњено поље доноси 2 поена.


Шеста игра – Загонетна личност

Водитељ квиза чита податке о некој битној личности. Такмичар који први да тачан одговор добија 30 поена и завршава игру. Игра се наставља тако што водитељ чита податке о следећој важној личности, а такмичар који тачно одговори добија 20 поена и у трећем кругу следећи тачан одговор доноси 10 поена.


Седма игра – Асоцијације

Такмичари треба да одгонетну решење асоцијације отварањем једног по једног поља. Свако отворено поље доноси по поен, отворена колона по три поена, а коначан одговор пет поена. Играју се 4 игре и сваки такмичар први отвара по једну асоцијацију.


Осма игра – Ко зна

Такмичари одговарају на 12 питања која доносе поене на следећи начин:
- такмичар који први одговара може добити 8 поена за тачан и -4 за нетачан одговор,
- такмичар који други одговара може добити 6 поена за тачан и -3 за нетачан одговор,
- такмичар који трећи одговара може добити 4 поена за тачан и -2 за нетачан одговор,
- такмичар који последњи одговара може добити 2 поена за тачан и -1 за нетачан одговор.


Победник је такмичар са највише освојених поена. Првопласирани и евентуално другопласирани такмичар ће се пласирати у следећу рунду (зависи од достигнутог  степена такмичења).

Идеја је да се квиз организује тако да финале буде непосредно пред завршни испит и да буде помоћ у припремној настави ученицима осмог разреда.
Квиз је осмишљен као појединачни, али ће бити после финала организован и екипни квиз.
Четири одељења осмoг разреда ће формирати екипу тако да сви ученици учествују. По један ученик ће учествовати у свакој од седам поједниачних игара (један ученик нема право учествовања у више игара), а у четвртој игри ће се рачунати поени свих учесника Кахоот квиза, тако да ће сваки ученик бити учесник и даће допринос екипи.

Победници квиза „Игром до знања“ ће осим стеченог знања бити обрадовани и пригодним поклонима.

Рекли су о образовању...

О нама

Адреса школске установе:
Грге Андријановића 18,
11210 Крњача, Београд

Број телефона:  011/2712-371
Мејл адреса:
Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.

Наша локација