Професионалана оријентација
План остваривања програма професионалне оријентације
Циљ пројекта је да се успостави функционални и одржив школски и ваншколски програм професионалне оријентације за ученике/це и младе на прелазу у средњу школу или у свет рада кроз процесни, динамични, Петофазни модел професионалне оријентације како би се млада особа оснажила да самостално донесе ваљану одлуку о будућој школи или занимању.
Основни циљ програма је подстицање развоја личности ученика/ца до промишљене, ваљане и реалне одлуке о избору школе и занимања, планирање каријере и укључивање у свет рада. Активности које ће се остваривати на радионицама у раду са ученицима/цама омогућавају да примерено узрасту, изграде сазнања, развију умења, способности и вредности које ће бити основа за самостално, компетентно, одговорно и ваљано одлучивање о избору школе и занимања, планирање каријере и укључивање у свет рада.
ПЛАН РЕАЛИЗАЦИЈЕ РАДИОНИЦА – СЕДМИ РАЗРЕД
ОБЛАСТ УЧЕЊА | РАДИОНИЦЕ/АКТИВНОСТ | ДИНАМИКА | БРОЈ
ЧАСОВА |
САМОСПОЗНАЈА | 1. Представљање програма и портфолија за ученике | Септембар – октобар | 1 |
2. Професионална оријентација и договарање о начину рада | Октобар | 1 | |
3. У свету интересовања | Октобар | 1 | |
4. У свету врлина и вредности | Октобар | 1 | |
5. У свету вештина и способности | Октобар -Новембар | 1 | |
6 – 7. Пут способности | Новембар | 2 | |
8. Самоспознаја – аутопортрет | Новембар | 1 | |
9. У очима других | Новембар | 1 | |
10. Какав – каква сам у тиму | Новембар | 1 | |
11. Мој тип учења | Децембар | 1 | |
12. Ја – за 10 година | Децембар | 1 | |
13. Моја очекивања(радионица за ученике и родитеље) | Фебруар | 1 | |
ИНФОРМИСАЊЕ О ЗАНИМАЊИМА И КАРИЈЕРИ | 14. Слика савременог света рада | Фебруар | 1 |
15. Прикупљање и начин обраде информација о школама и занимањима | Фебруар | 1 | |
16. Повезивање области рада са занимањима | Март | 1 | |
РЕАЛНИ СУСРЕТИ СА СВЕТОМ РАДА | 17 – 18. Путеви образовања и каријере
Изложба постера жељених школа |
Март | 1 |
19. Припрема за интервју | Март | 1 | |
20. Спровођење интервјуа | Март | 1 | |
21. Припрема сусрета са експертима у нашој школи | Март – април | 1 | |
22 – 24. Експерти у нашој школи
Осврт на резултате информисања |
Април – мај | 3 | |
ЕВАЛУАЦИЈА | 25. Евалуација програма професионалне оријентације за ученике седмог разреда | Мај | 1 |
Реални сусрети ученика седмог разреда реализоваће се у оквиру следећих активности:
– Организација изложбе постера са приказом жељених школа/занимања
– Организација Сајма занимања са заинтересованим родитељима и сарадницима из света рада (представницима разних занимања)
– Посета Сајму образовања
– Сусрети ученика са ученицима и професорима средњих школа
ПЛАН РЕАЛИЗАЦИЈЕ РАДИОНИЦА – ОСМИ РАЗРЕД
ОБЛАСТ УЧЕЊА | РАДИОНИЦЕ/АКТИВНОСТ | ДИНАМИКА | БРОЈ
ЧАСОВА |
УПОЗНАЈЕМ СЕБЕ | 1. Представљање програма и портфолија за ученике | Септембар – октобар | 1 |
2. У свету интересовања | Октобар | 1 | |
3. У свету врлина и вредности | Октобар | 1 | |
4. У свету вештина и способности | Октобар | 1 | |
5. Самоспознаја – то сам ја | Октобар – новембар | 2 | |
6. У очима других | Новембар | 1 | |
7. Какав/каква сам напрви поглед | Новембар | 1 | |
8. Стереотипи | Новембар | 1 | |
9. Моја очекивања | Новембар | 1 | |
10. Моја очекивања
(радионица за ученике и родитеље) |
Децембар | 1 | |
ИНФОРМИСАЊЕ О ЗАНИМАЊИМА И КАРИЈЕРИ |
11. Слика савременог света рада и кључне компетенције за занимања | Децембар | 1 |
12. Образовни профили у средњим школама | Децембар | 1 | |
13. Мрежа средњих школа | Децембар | 1 | |
14. Захтеви занимања – одговарјуће способности и контраиндикације | Јануар | 1 | |
15. Сазнајем са интернета куда после основне школе | Јануар | 1 | |
РЕАЛНИ СУСРЕТИ СА СВЕТОМ РАДА | 16. Путеви образовања и каријере | Фебруар | 1 |
17. Припрема и спровођење интервјуа | Фебруар | 1 | |
18. Припрема сусрета са експертима у нашој школи | Фебруар | 1 | |
19 – 21. Експерти у нашој школи
Осврт на резултате информисања |
Фебруар | 3 | |
22.Опис занимања помоћу мапе ума | Март | 1 | |
23. Критеријуми за избор школе | Март | 1 | |
24. Испитивање ставова | Март | 1 | |
25. Избор занимања и приходи | Март | 1 | |
26.Оријентација ствара јасну слику | Март – април | 1 | |
27.Опис занимања уз помоћ мапе ума – родитељски састанак (заједничка радионица за ученике и родитеље) | Април | 1 | |
28. Припрема за реалне сусрете | Мај | 1 | |
29. Остварујемо учење путем реалних сусрета | Мај – јун | 1 | |
30. Обука за конкурисање | Мај – јун | 1 | |
31. На разговору у предузећу | Мај – јун | 1 | |
32. Моја одлука о школи и занимању | Мај – Јун | 1 | |
33. Саветодавни рад | Мај – јун | 1 | |
34. Стилови васпитања наших родитеља(заједничка радионица за ученике и родитеље) | Мај – јун | 1 |
Реални сусрети ученика осмог разреда реализоваће се у оквиру следећих активности:
– Организација изложбе постера са приказом жељених школа/занимања
– Организација Сајма занимања са заинтересованим родитељима и сарадницима из света рада (представницима разних занимања)
– Посета Сајму образовања
– Сусрети ученика са ученицима и професорима средњих школа
– Сусрети и упознавање са предстаницима Националне службе за запошљавање
У септембру ће бити урађено анкетирање седмака и осмака тј. њихових родитеља – за добијање сагласности, а радионице ће се одржавати од октобра. Планирано је да се радионице одржавају у супротној смени, што ће јасно бити означено на анкети.
No Comments